diumenge, 14 d’octubre del 2007

FA 17 ANYS QUAN TENIA 17 ANYS

Un diumenge com avui, de fa 17 anys, jo tenia 17 anys.
Arribava per la recent estrenada Ronda de Dalt al carrer Hort de la Vila a Sarrià, venia amb el tiets (perquè mon pare i ma mare, que no volten gaire, els havien convidat a Santander en alguna efemèride filatèlica) i tot el portava dins a les malates era nou (i bo!) pijames, tovalles, necesser, llençols, edredons ( la nòrdica començava a aparèixer per aquelles èpoques).
Recordo amb absoluta precisió tot el que va passar aquella tarda, que la Queta es va posar amb febre, que l'Antonieta em va caure fatal (i després ha resultat que és la persona amb qui més anys que compartit espai i sostre: 13 anys) que la Teresa va arribar a la una de la matinada pq el "borriquero" es va espatllar (La Renfe ja fracassava fa 17 anys als trens regionals... no existia el Catalunya express, tampoc!) i que quan va sortir de l'estació de sants buscava el pis de la seva tieta que vivia aprop i anava preguntant pels carrers "Where is Numancia street" i per sempre més va ser la 'Tieta Numància".
I recordo més coses
recordo l'endemà, que vaig estar molts minuts de rellotge fent i refent la cua de cavall que portava amb un llaç blanc (juro que és veritat), que vaig baixar caminant amb l'Anto i l'Àngels i que vaig conèixer la Clèries mirant els llistats de les classes.

Tot era nou, les classes, la gent, els llençols, els menjars, els carrers, la ciutat sencera a nou mesos de les Olimpiades del 92. Llavors no me'n vaig adonar de tot això, ni em considerava afortunada, ni ho vivia amb especial rellevància.
Ara, 17 anys després de quan tenia 17 anys, t'adones que signficà arribar a una ciutat que, llavors, sí tenia els braços oberts i on ens hi vam llençar de cop perque ens abracés i ens estimés amb la força, la inconsciència i la il·lusió que tot encara estava per fer, tot estava per viure.

I de fet, si tingués tot el temps del món, molts de vosaltres sabeu, que seria capaç de recordar-ho tot, la residència, les sortides al teatre, les sortides de nit, els fantàstic anys del pis, les rentadores rebentades, la llum a prendre passeig, les festes, el que teníem al moble bar, les amanides de pasta, el llit de barrots de la padrina, els exàmens, les primeres llicenciatures, els pocs crits i els mols i molts tips de riure, les primeres feines, els primers de tot. Els gustos i els disgustos, els amic que vàrem fer nous i que ara ja són vells i els que ja teníem i que ens han pres.

I lo millor, que 17 anys després de tenir 17 anys encara tot està per fer i tenim, més clar que mai, que tot està per viure i també riure.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Maria Mercè Marçal
Per a la Marina

Vols venir a la meva barca?
-Hi ha violetes, a desdir!
anirem lluny sense recança
d'allò que haurem deixat aquí.

Anirem lluny sense recança
-i serem dues, serem tres.
Veniu, veniu, a la nostra barca,
les veles altes, el cel obert.

Hi haurà rems per a tots els braços
-i serem quatre, serem cinc!-
i els nostres ulls, estels esparsos,
oblidaran tots els confins.

Partim pel març amb la ventada,
i amb núvols de cor trasbalsat.
Sí, serem vint, serem quaranta,
amb la lluna per estendard.

Bruixes d'ahir, bruixes del dia,
ens trobarem a plena mar.
Arreu s'escamparà la vida
com una dansa vegetal.

Dins la pell de l'ona salada
serem cinc-centes, serem mil.
Perdrem el compte a la tombada.
Juntes farem nostra la nit.

Marta ha dit...

50 anys més com aquests 17 i ja ens podem donar per satisfetes!!
Si això és la pau... que no vingui la guerra!!

Ja hi som eh guapa? 3 dies i ja hi som!

Anònim ha dit...

La foto no té desperdici!!!
ara quasi que ningú gosa sortir al carrer així.. jeje

DES DEL BALCÓ: ha dit...

Si que n'hi ha qui hi surten, si!
I més ara que tot es torna a portar gran.
De fet això era l'uniforme oficial del CM Sagrat Cor

Anònim ha dit...

Ai! Que em s'han omplert de llàgrimes els ulls... Fa 17 anys que ens vam conèixer?Que fort! No dubto gens que series capaç de recordar el menú del primer sopar que vam fer plegades... Jo de vegades m'esgoto intentant recordar coses perquè no quedin perdudes... I de cop penso, és igual, l'Imma ja se'n deu recordar. I dóna una tranquil.litat... Ara et sorpendràs però en canvi recordo perfectament la roba que portava el dia que ens vam conèixer mirant les llistes, aquell any en que vaig agafar un taxi per anar d'un lateral del Clínic a l'Escola Industrial (????!!!!!??)perquè era incapaç d'orientar-me i fer els 100 metres que els deuen separar per mi mateixa...

DES DEL BALCÓ: ha dit...

Clèries!!

Portaves una camisa blava de floretes, oi que si ???

Anònim ha dit...

Sí!! Blava amb unes floretes grogues i us texans amb un cinturó marró de pell girada de civella platejada! És que m'agradava molt i m'ho havia anat a comprar amb el meu cosí Cesc a un Zara de Lleida, que deu ser l'única vegada a la vida que m'he comprat una "prenda" a lleida! Aquell dia de les famoses llistes el dec haver classificat com a "molt important" perquè ja em diràs tu que jo em pugui recordar de tots aquests detalls bastant inútils, de la manera que sóc que no recordo la peli que vaig mirar abans d'ahir...Ai guapeta, vols dinar dijous allà a las Migas?