dimarts, 1 de gener del 2008

2008


Surto a comprar raïm i xocolata per desfer sobre les brotxetes de fruita per postres, són la una del migdia, el super del costat de casa està a tope, passo, tornaré a la tarda.
Pel celobert de casa meva pugen i baixen aromes i olors de bons cuinars, jo dins la fase de buidar la nevera faig un dinar de combinacions estranyes.
Em calço de nou els texans i surto a buscar el que se m'ha encomanat, ja és fosc, són les sis de la tarda i ni rastre, ni al super ni enlloc, de la gentada del matí, la gent ja és Al cau empolainant-se o fent cuinetes per la nit.
Jo també ho faig, m'empolaino... lo just, surto a les 21h i 10m del vespre. Em sento observadora i miro al meu voltant, gent pel carrer, no molta però tothom vestit fosc i tothom amb coses a la ma, picant portes o caminant depressa qui fa tard (com jo!) . Intento endevinar que porten alguns botelles (vi, cava?), n'hi ha que necessiten dues mans per aguantar safates plenes de... ? (pastissos, canapes,?). Al creuar el carrer em trobo una família sencera, la mare parla per telèfon "ja venim, hi som tots!", els més joves porten un parell de tamborets sota el braç.
Jo també vaig carregada amb dues bosses... porto coses! :-)

Sopem junts, a gust, molt i avui molt més que un sopar excel·lent: exquísit! un parell de parell d'ulls tenen puntes de febre, una espatlla encabestrillada i dos dits socarradets I tot i això el plaer, els riures, el gust i sobretot la sort de compartir un dia especial amb gent especial. I riem, i cantem i ens cauen beures per terra i desitgem sort i salut i els telèfons que ara funcionen i ara no: piip, pip, piiiipp

I tornem cap a casa i fem un passejada curta, penjats del bracet com més m'agrada caminar i ens tornem a felicitar no només l'any sinó la sort de trobar-nos tots pel camí i parlem de nits de cap d'any, de retrovisors tancats (no cal que siguin trencats), d'allò que te d'especial aquest dia, el fer balanç i una llista de desitjos i també de propòsits i que el millor que et pot passar quan comences un any és que te'l desitgin bo, feliç i ple de coses bones!

Per tots vosaltres, que li tingueu!

Abraçades i petó per un 2008 rodó!