dijous, 22 de novembre del 2007

Exhibició impúdica

Divendres passat vaig estar participant en unes jornades sobre "joves i cultura" a Lleida. Estrictament, ha estat la primera vegada que he parlat en públic com a ponent... tot i que ja porto uns quants dies de recorregut d'escenaris, projectors i micros... ho passo malament, ningú es pot imaginar com em va el cor deu minuts abans de començar...però al final tot i ser molt lluny de ser bon speech, me'n vaig sortir prou bé.

No us volia parlar de les meves poques i males habilitats, disfressades de falsa modèstia, sinó de la meva intervenció en el torn de precs i preguntes del ponent que parlava davant meu...

Un altre que està a la "page" ¡ que parlava de les mil lloances de la web 2.0, de les xarxes socials, que si no tens un bloc, un fotolog, un del.ici.us, no saps que és un cloudmap, no tens fotos al fliker i el teu grup al myspace, no has vist 300 vídeos al youtube, en el darrer mes i no fas treballs de l'escola amb la wikipèdia no ets ningú, perquè ara nosaltres som el mitjà....

Si si , penso, ... molt interessant, molt interessant... (passeu-me el micro)

I jo que li dic:
Company, fins l'any 82 que només teníem 2 canals de tele i tothom hi volia sortir -i guanyar un cotxe a l'1,2,3. L'any 96 per fer una web havies de ser informàtic, programador, tenir diners, espais, servidors, hostings, ftps per fer una web... i tothom pagava molts diners per tenir la seva.

I continuo:
Jo em crec a mitges això de l'èxit de la web 2.0, em crec una mica la bidereccionalitat dels continguts, una mica menys el coneixement compartit (què passa , què tothom és tant "listo" com per dictar sentència) , no tant la democratització de la informació... però el que si que crec és que la web 2.0 és la manera fàcil, ràpida i sobretot barata de sortir a la tele (diga-li pantalla que tot és el mateix) per això ha triomfat, sobretot per això, i això si que m'ho crec :

Per què, al cap i la fi, tots som uns exhibicionistes i , si hi ha algú que no li agrada ensenyar, xafardejar si que ens agrada a tots , oi?? (per això m'he instal·lat en un balcó)

Per cert, ja en parlava un dia al fotolog: La prostitució del propi jo


ps. títol manllevat d'una novel·la, crec, que d'en Tom Sharpe