dimarts, 21 d’octubre del 2008

Per molts anys JOVE.CAT

JOVE.CAT celebra un any. Amb 600.000 visites, aquest portal, impulsat per la Secretaria de Joventut, ha recollit el dia a dia dels joves, a través de les notícies d'actualitat i d'un ampli ventall de recursos i d'informació pràctica i actualitzada.

Un any després del naixement, el JOVE.CAT s'ha consolidat com una font imprescindible d'informació per als joves. Així ho constaten les dades: el portal rep una mitjana de 1.500 visites diàries, i les informacions en matèria d'habitatge, treball, educació i formació, i vacances i estades han estat les més consultades pels usuaris.

Un món de recursos

A més de les notícies i de l'agenda de recomanacions setmanals, el JOVE.CAT conté un ampli ventall d'informacions, organitzades en dotze àmbits temàtics diferents. Aquestes dotze seccions apleguen una gran quantitat de recursos i serveis sobre habitatge, treball, educació; economia, cultura i tecnologia, vacances, salut, participació i solidaritat; convivència, esports i medi ambient, i donen respostes a qüestions tan diverses com els passos que cal seguir a l'hora de trobar pis per Internet; matricular-se a la universitat; fer-se un pírcing o un tatuatge amb garanties o reciclar un ordinador que ja no fem servir, per posar-ne alguns exemples. Alguns dels temes més interessants pels joves s'amplien a la col·lecció de dossiers especials i són recollits al butlletí setmanal.

Durant aquest primer any, els internautes també han pogut gaudir de 'la foto del dia', una selecció de les millors instantànies dels participants del Fotoconcurs, que anualment organitza el Carnet Jove, i que apareixen just a la pàgina d'entrada del portal.

Algunes curiositats

El pic més alt de visites s'ha registrat els mesos de maig, juny, juliol i setembre d'aquest any, i la notícia més visitada de tots aquests mesos d'existència és 'L'hora de triar la carrera universitària', publicada el 8 de juny passat. El moment de la setmana en què més gent es connecta al portal és, segons les estadístiques, el dimecres a les dues del migdia i la durada mitjana de cada visita sol ser d'uns dos minuts. Durant tot aquest temps, a més, el servei d'assessorament en línia que incorpora el portal des de fa sis mesos ha tramitat de manera personalitzada mil peticions dels usuaris, majoritàriament sobre formació, treball i habitatge.

JOVE.CAT és un projecte de la Secretaria de Joventut del Departament d'Acció Social i Ciutadania, en col·laboració amb la Direcció General d'Atenció Ciutadana, que espera complir molts anys més.

(extret de jove.cat 22/10/2008)

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Felicitats per la part que et toca.

I et toca força...

Salut

Anònim ha dit...

Sí, i tant que et toca! L'enhorabona per la feinassa que hi has fet!!!

DES DEL BALCÓ: ha dit...

i la que queda! :)

Merci!